Search This Blog

HOME KARYA ULASAN BUKU QUOTE'S RESEPI

Ulasan Buku : Buatmu Wanita.

Assalamualaikum dan selamat malam.

Disebabkan satu komen aku di satu status page puan Suzana Ghazali, Perunding Psikologi Keluarga dan Guaman Syariei,bertubi-tubi orang mesej tanya pasal buku yang tajuknya, "Buatmu Wanita : sebagai anak,isteri...ketahui hakmu." terbitan Buku Prima . huhu,padahal boleh saja google,tapi aku fikir positif,mungkin mereka yang bertanya tak berkesempatan untuk meng-google,tak apa aku bantu. (*Ini bukan maknanya saya marah ya/rasa terganggu. Hal kecil tak ada masalah nak tolong. hihi)

Sebenarnya buku tu dah lama terbit,tahun 2009,aku pun baru baca beberapa hari lepas,di Perbadanan Perpustakaan Awam Sg Udang Klang. Buku yang tebal 336 halaman. Buku yang diawal halaman,bagi aku cukup mesra untuk dibaca,bagai berdepan antara beliau dengan aku sendiri. Kalau berpeluang lagi,aku akan jadikan buku ini antara prioriti buku yang WAJIB dipinjam di perpustakaan nanti. Dah banyak kali 'bertemu jodoh' dengan buku itu,tapi macam biasa,ditolak ke tepi dahulu.

Diselitkan juga sedikit pengalaman penulis tentang kehidupan beliau di masa lalu dan kisah-kisah orang lain.

Aku kira tak salah rasanya untuk mereka yang belum berkahwin (*merujuk kepada diri sendiri) untuk baca buku seumpama ini. Sekurangnya kita tahu apa hak-hak kita sebagai perempuan dan jangan disebabkan kita ditindas oleh sang arjuna,kita merasakan kita tak layak mendapat keadilan. Kita wanita,bukan insan yang lemah!

Image may contain: text
Kredit gambar : Google Books.


#UlasanBuku #Ringkas #Belumhabislagisebenarnya #Nantibacalagi  #Nantieditbalik #InsyaaAllah

2 comments:

  1. Laaaa..... rupanya ada lagi Sang Arjuna.

    Tolong sampaikan salam saya untuk sahabat saya Reen Johari. Dia senyap je sekarang ni.

    Thanks.

    ReplyDelete
  2. Kan bagus kalau izz pun ada semangat membaca macam kak nana. Hehehe

    ReplyDelete