Search This Blog

HOME KARYA ULASAN BUKU QUOTE'S RESEPI

Cara Tukar No.Tac (CIMB)

Assalamualaikum dan selamat pagi..!

Kredit
Dulu-dulu,aku daftar CIMBCLICKS guna nombor lama,jadi bila nombor itu pun dah tamat tempoh dan malaslah nak renew. Baik beli nombor baru,jadi urusan pembelian secara atas talian agak sukar sebab no.tac dihantar ke nombor lama. Walaupun aku agak jarang juga sebenarnya beli barang atas talian,tapi bila dah tak dapat jumpa barang yang aku nak di kedai fizikal,maka terpaksalah aku beli atas talian. Itu pun aku dah habis fikir nak beli ke tidak,sebab ada kos pos sekali dah RM7.00. Aku ni kadang-kadang berkira yang amat. Huhu. Sebab dah bertekad nak beli,jadi aku pun setuju lah untuk beli. Jadi,perkara pertama yang perlu dibuat adalah tukar no.telefon/update nombor sekarang untuk dapatkan no.tac.

Jadi aku googlelah,cara-caranya,dulu aku pernah cuba cara terus ke CIMBCLICKS,tukar dekat situ,tapi tetap tak boleh. Kena lah juga ke mesin atm setelah kian lama aku tangguhkan,hahaha. Haru juga kalau terpaksa guna (*guna duit dia,lepas tu kita bayar la balik) akaun orang lain untuk buat bayaran.

Cara nak tukar no.tac CIMB :-

Mula-mula,

Mesin atm > masukkan kad > tekan pada bahagian 'LAIN-LAIN' > kemudian tengok bahagian kiri bawah sekali ada 'CIMB CLICKS' > Tekan yang itu,kemudian masukkan nombor telefon baru.
Bila dah selesai,dia akan beri resit ,maknanya urusan kita dah selesai. Tapi belum habis lagi.

Kemudian login di CIMB CLICKS,pergi di bahagian 'Settings' ,klik pada 'MyData'. Boleh lah edit bahagian nombor telefon tu dan klik REQUEST ,tunggu no.tac dihantar ke nombor yang kita baru daftar itu. Masukkan no.tac yang kita dapat tu dalam kotak,Lepas itu tekanlah 'Submit' dan insyaaAllah,selesai dah.

Bolehlah sambung shopping atas talian.

Sekian.

10 comments:

  1. Nice sharing sis. Sy takda acc CIMB. heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much sis coz brkongsi cara utk tukar no telifon dlam cimb click..sgt2 mmbantu..

      Delete
    2. tq so much sis coz brkongsi cara utk tukar no telifon dlam cimb click..sgt2 mmbantu..

      Delete
  2. WORTH IT... THANK U VERY MUCH

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq kak sangat berguna untuk saya yang malas nak beratur dekat bank ,heheeee

      Delete
  3. Terima kasih atas pengonsian ilmu tu kak...saya lupa pasword dan nombor untuk tac dah lama takde dah pakai nombor lain..jadi pening sungguh nak dapat kan balik psword tu smua

    ReplyDelete
  4. Thanks sbb berguna sgt artikel ni..tp kalau yang belum mendaftar kat cimbclicks,boleh juga ke guna cara ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome.. hai! :)
      Ini tutorial utk yg nak guna CIMBCLICKs,mestilah kena daftar dulu. Kalau awak nak tukar nombor phone baru sbb masa daftar pakai nom lain (*awk tak ada cimbclicks) ,saya kurang pasti la boleh guna cara ini ke tdk.

      Delete
  5. wahhh... tq tau info awak sgt membantu

    ReplyDelete